sales@auto-uitlaat.nl | 085-401 82 21

Bel 085 4018 221 (ma - vr 8:30 - 17:00)

Garantie procedure Auto-uitlaat.nl

Wij geven 3 jaar garantie op onze uitlaten. De volgende producten vallen hieronder:

  • Voorpijp en voordemper
  • Middendemper / Middenpijp / tussendemper
  • Einddemper / Achterdemper
  • Uitlaat setje / uitlaat systeem

Voor katalysatoren, flexpijpen, sportuitlaten, lambdasondes en overige onderdelen verschilt de garantie per product. Wij bieden altijd een standaard product garantie van minimaal 2 jaar aan.

Wat houdt die garantie nu in?

Als een uitlaat binnen de garantietermijn kapot gaat en dat is niet de oorzaak van externe factoren dan kunt u aanspraak maken op de garantie procedure en zullen wij u een nieuwe uitlaat toesturen.

Een uitlaat komt niet voor garantie in aanmerking indien het kapot is gegaan door uw eigen toedoen. Dus als u bijvoorbeeld over een stop bent heengereden. Montage fouten vallen hier ook onder en kunnen wij niet aansprakelijk voor worden gehouden. Het kan voorkomen dat oude rubbers gebruikt worden op een nieuwe uitlaat waardoor er teveel speling op de uitlaat komt en deze kan buigen of breken. 

De garantie procedure

Indien u van mening bent dat een product door een fabrieksfout defect is gegaan willen wij u zo snel mogelijk helpen. Om dit mogelijk te maken dient u de volgende stappen te doorlopen:

  1. Pak uw bestellingsnummer erbij. Deze staat in uw ontvangst bevestiging in uw email inbox.
  2. Stuur het product aan ons op samen met een kopie factuur, omschrijving van de klacht en het bestelnummer.
  3. Aangezien garantie zaken altijd om productie fouten gaat zal de fabrikant cq. leverancier een uitspraak doen omtrent de garantieaanvraag. Doorgaans krijgt u binnen 1 week antwoord. Duurt dit langer dan brengen wij u hier direct van op de hoogte. 
  4. Wij sturen kosteloos het defecte product (indien geen goedgekeurde garantie) weer terug of een nieuw product (indien garantie) aan u op.

Aanvullende informatie

  1. Indien sprake is van garantie ruilen wij het defecte product om voor een nieuw product. Wij geven geen geld terug of vergoeden indirecte kosten.
  2. Er kan aanvullende informatie vereist zijn alvorens wij een garantieaanvraag in behandeling kunnen nemen. Zoals bij een garantieaanvraag van een katalysator hebben wij altijd de uitdraai van de 4-gastest nodig of een foto van de meetkast met daarop de waardes van de meting. Zonder deze 4-gasttest kunnen wij een garantieaanvraag niet in behandeling nemen. 
  3. Kunt u niet zonder het product omdat u afhankelijk bent van uw auto dan kunt u ervoor kiezen een nieuw product te kopen en te monteren en het defecte product aan ons op te sturen. Op deze manier blijft u mobiel. Als uit onze inspectie blijkt dat het door ons geleverde product door een fabrieksfout stuk is gegaan, krijgt u het aankoopbedrag van ons van de 2e aanschaf  teruggestort.
  4. Uitlaten kunnen (een) krasje(s) en/of (een) deukje(s) hebben. Dit komt doordat vanuit de fabriek worden de uitlaten niet individueel verpakt maar gestapeld in containers en vrachtwagens. Voor de werking, het geluid en de garantietermijn heeft dit geen invloed. Om deze reden is het geen fabrieksfout en valt het niet onder garantie.

Belangrijke zaken om te weten

  • Het gebruik van montagepasta aan de voorzijde van een katalysator is niet toegestaan. Hierdoor kan de binnenzijde van de katalysator beschadigen. Bij gebruik van montagepasta aan de voorkant van de katalysator vervalt de garantie.
  • Indien een uitlaat in aanmerking komt voor garantie dan geven wij nooit geld terug maar ruilen altijd het product om voor een nieuw exemplaar.
×

Digitale Factuur voor Nederlandse Consumenten Factuur

AfterPay – Digitale Factuur (Nederland) AfterPay voert voor Auto-uitlaat.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij Auto-uitlaat.nl betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 400 als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van € 400. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met digitale factuur voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.